A KUMON története

A vállalkozás alapítása

A KUMON tanulási módszer 1954-ben született egy apa gyermeke iránti szeretetéből. Toru Kumon gondoskodó apaként felismerte, hogy fiának, Takeshinek a hiányosságait az iskolában a matematika területén. Matematikából naponta megoldandó feladatokat készített neki, hogy elősegítse fejlődését. Toru Kumon meg volt győződve arról, hogy a tanár felelőssége, hogy önálló tanulásra ösztönözze a gyerekeket. Ezért készített tananyagokat Takeshi számára, melyek segítették őt az önálló munkavégzésben.

Takeshi képességei észrevehetően javultak. Toru Kumon fia sikerén felbuzdulva felkérte szomszédja néhány gyermekét, hogy ugyanolyan módon tanuljanak, mint fia és ők is látványos eredményeket értek el. Azért, hogy minél több gyerekben felfedezhessük a bennük rejlő lehetőségeket Toru Kumon 1955-ben megnyitotta első Kumon matematikai oktató központját Oszakában. (Japán) 1962-ben már Tokióban is elérhetővé vált ez a módszer, 1969-ben pedig már több mint 10 000 diák tanult KUMON-nal.

Toru és Takeshi Kumon

A nemzetközi terjeszkedés kezdetei

1974-ben Toru Kumon kiadta a "KUMON matematika rejtélye" című könyvet, amelyben felvázolta a KUMON módszer céljait és annak eddigi hatásait. A kiadványt jól fogadták, ami kérdések áradatát eredményezte. Egyidőben a KUMON nemzetközileg elkezdett terjedni, és New Yorkban / USA-ban megnyílt az első Japánon kívüli oktatási központ. Eközben a KUMONozók száma egyre nőtt Japánban. 1977-re már elérte a 200 000 főt.

Az 1980-as évek során a KUMON mind földrajzilag, mind pedig a tantárgyak számát tekintve bővült. 1980-ban sikeresen megnyitották az első európai oktatási központot Németországban, majd 1983-ban beléptek a brit piacra. Ezzel egy időben 1980-ban kidolgozták a KUMON angol nyelvprogramot (japán anyanyelvűek számára) és 1981-ben a KUMON japán nyelvprogramot (szintén japán anyanyelvűek számára is). A 80-as évek végén KUMON leányvállalatok és oktatási központok nyíltak Brazíliában, Németországban, az Egyesült Királyságban, Ausztráliában, Hongkongban és Kanadában. 1989-ben a KUMON módszert használók száma meghaladta az 1,5 milliót.

A KUMON logó jelentése

A KUMON tanulási módszer arra ösztönzi a diákokat és az oktatókat, hogy alaposan gondolkodjanak el a feladatokon és így jussanak el a megoldáshoz. A KUMON logóban az "O" jelképezi a "Gondolkodó arcot". Ez azoknak a tanulóknak az arckifejezése, akik világszerte KUMON oktatási központokban tanulnak, elmélyülnek a feladatokban, gondolkodnak és kiteljesednek. Ugyanígy ez az arckifejezés ábrázolja a KUMON-hoz kapcsolódó összes személy arcát. A munkavállalókat és az oktatókat ugyanazt a törekvés egyesíti, hogy növekedjenek és jobbá váljanak; Mindannyiunk számára az elsődleges feladat az oktatás és az előmenetel, valamint az egyes gyermekekben rejlő lehetőségeinek fejlesztése.

KUMON logónk kék színe az intelligenciát, őszinteséget és a világot átfogó égboltot jelképezi. továbbá a reményünket, hogy a világ egyesüljön, és hogy gyermekeinknek nagyszerű jövőben lesz részük és az emberek szerte a világban komolyan elgondolkodnak az oktatásról és a nevelésről. Reményünket is jelképezi, azt, hogy a világ egyesüljön, hogy gyermekeinek egy nagyszerű jövőben lesz részük, és hogy az emberek szerte a világon komolyan elgondolkodnak az oktatásról és a nevelésről.

A KUMON Magyarország

Az első oktatási központot Magyarország 1992-ben nyitották meg.

A KUMON tovább terjeszkedik világszerte, több mint 4 millió tanulóval rendelkezik a világ több mint 50 országában és régiójában. További részletek az alábbi idővonalon találhatók.
Az 1950-es évek
1954
Toru Kumon, középiskolai matematikatanár Takeshi fia számára önálló tanulást célzó oktatási anyagot dolgozott ki. /Fia ekkor 2. osztályos általános iskolás volt./ A különálló oldalakon Toru Kumon számos számtani feladatot írt fiának. Ez a KUMON módszer megszületésének ideje.
1955
A japánban, Oszakában megnyílik az első matematikai oktatási központ, amely a KUMON feladatlapokat használja.
1958
A Oszakában, Japánban megnyílik az Osaka Institute of Mathematics /Oszakai Matematikai Intézet/ irodája, jelenleg a Kumon Oktatási Intézet.
1959
Toru Kumon bevezeti a kiemelkedően teljesítő tanulók standartját (ASHR), amellyel azokat a diákokat tünteti ki, akik önállóan tanulnak és az évfolyamjuk szintje felett teljesítenek.
Az 1960-as évek
1962
Az Osaka Institute of Mathematics Ltd. megalapításra kerül.
1968
Toru Kumon elhagyja az Oszaka Higashi Városi Középiskolát, és befejezi a tanári karrierjét, hogy a Kumon Intézet tevékenységeire koncentráljon.
1969
A KUMON tanulók száma meghaladja a 10 000-et.
Az 1970-es évek
1974
New Yorkban (USA) megnyílik az első Japánon kívüli KUMON oktatási központ, mellyel először nyílik arra lehetőség, hogy a KUMON módszerrel Japánon kívül is tanulhatnak. Ennek az oktatási központnak a megnyitásával New Yorkban először kínálják fel a KUMON módszer Japánon kívüli tanítását.
1975
A KUMON tanulók száma meghaladja a 100 000-et. Tajvanon megnyílik egy oktatási központot.
1978
A KUMON 20. évfordulója alkalmából ünnepséget tartanak. Takeshi Kumont (Toru Kumon fia és az első KUMON tanítvány) a Kumon Oktatási Intézet elnökévé nevezik ki.
1979
A matematikai program németországi felkínálásával a KUMON lábat vet Európában. Az első KUMON oktatókonferenciát Japánban, Oszakában tartják. Innentől kezdve éves oktatókonferenciákat rendeznek, amelyek lehetővé teszik az oktatók számára, hogy eszmecserét folytathassanak az egész Japánból érkező kollégákkal az oktatás eredményeiről és munkacsoportjaik tevékenységéről.
Az 1980-as évek
1980
Elkészült az első KUMON ajánlott irodalom lista. Bemutatják a KUMON angol nyelvprogramot (japán anyanyelvűek számára). Leányvállalatokat alapítanak São Paulóban (Brazília) és Düsseldorfban (Németország).
1981
A KUMON tanulók száma meghaladja az egy milliót. Bemutatják a KUMON japán nyelvprogramot (japán anyanyelvűek számára). A japán Tokióban megrendezik az első oktatókonferenciát, ami a speciális nevelési igényű gyermekekről szól.
1983
Az első KUMON oktatási központ megnyílik Nagy-Britanniában. Megtervezték az első KUMON logót.
Az 1990-es évek
1992
KUMON megérkezik Magyarországra
1993
A KUMON hallgatók száma világszerte meghaladja a 2 milliót. Tajvanon bevezették a KUMON kínai nyelvprogramot (a kínai anyanyelvűek számára).
1995
Július 25-én az alapító, Toru Kumon 81 éves korában meghalt.
1997
Január 7-én Takeshi Kumon elnök meghalt.
A 2000-es évek
2001
A KUMON hallgatók száma világszerte meghaladja a 3 milliót. Az új KUMON logó megtervezése folyamatban van.
2006
A KUMON hallgatók száma világszerte meghaladja a 4 milliót.
2008
A KUMON Csoport 50. évfordulóját ünnepli.
A 2010-es évek
2017
A KUMON ma már világszerte 50 országban és régióban van jelen.
2018
A KUMON Csoport a 60. évfordulóját ünnepli.
2019
A KUMON jelenleg több mint 50 országban és régióban található világszerte.